Pazartesi, Ağustos 04, 2014

ne değişir


ne değişir
pencereden atlasam
değişir birçok şey kuşkusuz
bina beş katlı bir kere
pek tabi ki dokuz katlı bir binadan atlamaktan farklı olacaktır
beş katlı binanın penceresinden atlamak
öncelikle yüksekliğin artmasıyla
atlamaktaki kararlılığım değişecektir
gerçi bu değişim
atlama düşüncesinin değişmesi anlamında bir değişim olmayacaktır
şüphesiz dört katlık bir artışın 
böylesi yetkin bir kararı etkileyeceğini sanmıyorum
ancak olgu değiştikçe
deneyim değişecektir
atlamaktaki kararlılığım başka bir yükseklik olgusuyla karşılaşacak
buna göre bir tepki geliştirecektir
elbette pencereden atlamak istiyorsam
beş katlı binaya dört kat daha eklenecek olmasından memnuniyet duymalıyım
böylece artacaktır hedefimin gerçekleşme olasılığı
manzarada değişecektir kuşkusuz
dolunayı şu an gördüğüm gibi göreceğimdir ancak
çakılmak için oldukça müsait olan betona olan uzaklığım arttıkça
göğe olan yakınlığımda artacaktır
böylelikle dolunaya algılayamadığım
ancak bildiğim bir yakınlıkta olacağım kuşku götürmez
atlarken rüzgara tutunmaya çalışır mıyım bilmiyorum
yüksekliğimin artmasıyla ve düşüş hızımın artmasıyla birlikte
rüzgarla etkileşiminde değişeceğini düşünüyorum
elbette bu fizik biliminin tartışma konusu
gerçi fizik felsefesi diye bir alan var ancak pek ilgilenmiyorum
ben daha çok atlarsam değişecek olan şeyin ne olduğuyla ilgileniyorum
pencereden aşağıya şöyle bir göz gezdiriyorum
yüz üstü atlamakla sırt üstü atlamak arasında da oldukça fark görünüyor
elbette değişen pozisyona göre çarpmanın etkileyeceği yerde değişecek
havadaki konumumda buna göre şekillenecektir
bir diğer önemli nokta
düşerken nereyi görmek isteyeceğim
nereyi seyretmek isteyeceğimdir
ve bir diğer nokta
suratımın parçalanmasına katlanıp katlanamayacağım
öyle görünüyor ki birçok şey değişecektir
zaten değişmeyen bir şeyin olmadığını söylediğinizi duyar gibiyim
elbette biliyorum her şeyin değiştiğini
ben bu yazıyı kaleme alırken de birçok şey
ne ise o olarak kalmadılar
pencerenin pervazı mesela
ya da kalp atışlarımdaki hız
ya da pencereden atlamaktaki kararlılığım

Share artikel ke :

Facebook Twitter Google+

1 yorum:

  1. Yeri çakılırken rüzgarın vereceği hazzı o kadar merak ediyorum ki, kendi kendimden sakladığım intihar hayranlığımı farkediyorum bazen.

    Böyle bir şeyi deneseydim, bir gökten denize atlamak isterdim. Ne farkeder değil mi? Aslında düşerken geçen her saniye benim için çok şeyi farkettirirdi.

    YanıtlaSil